
Zo koopt u een trekhaak voor een Mercedes-Benz
- 124
- 124 T-Model
- 190
- A-KLASSE
- B-KLASSE
- C-KLASSE
- C-KLASSE T-Model
- CITAN
- CLA
- CLK
- CLS
- E-KLASSE
- E-KLASSE T-Model
- EQA
- EQB
- EQC
- EQE
- EQV
- G-KLASSE
- GL-KLASSE
- GLA
- GLA-KLASSE
- GLB
- GLC
- GLE
- GLK-KLASSE
- GLS
- M-KLASSE
- MARCO POLO
- R-KLASSE
- S-KLASSE
- SL
- SLC
- SLK
- SPRINTER 2-t
- SPRINTER 3,5-t
- SPRINTER 3-t
- SPRINTER 4,6-t
- SPRINTER 4-t
- SPRINTER 5-t
- SPRINTER CLASSIC 3,5-t
- SPRINTER CLASSIC 4,6-t
- T-CLASS MPV
- T1
- T1/TN
- T2/L
- T2/LN1
- V-KLASSE
- VANEO
- VIANO
- VITO
- VITO / MIXTO
- X-KLASSE
- eSPRINTER
- eVITO
Inhoudsopgave
- Dingen om te weten over Mercedes-Benz-aanhangerkoppelingen
- Mercedes-Benz trekhaak stijve
- Mercedes-Benz trekhaak afneembare
- Mercedes-Benz trekhaak zwenkbare
Dingen om te weten over Mercedes-Benz-aanhangerkoppelingen
Dankzij een ervaring van tientallen jaren en omdat we al vele jaren leider op de markt voor achteraf monteerbare trekhaken zijn, heeft Rameder zich tot specialist in trekhaken voor voertuigen van het merk Mercedes-Benz ontwikkeld. We verkopen trekhaken voor Mercedes-Benz’s van alle fabrikanten, zoals Bosal, Westfalia, Brink en vele andere fabrikanten van merktrekhaken. We kennen ons assortiment, we kennen alle trekhakenfabrikanten en we weten wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende Mercedes-Benz trekhaaksystemen. Op die manier zijn we in staat u, van alle systemen die op de markt worden aangeboden, het voor u eenvoudigste en snelst te monteren trekhaaksysteem aan te bieden.
Onze configurator is ontwikkeld met het doel u het selecteren van het voertuig en vervolgens de selectie van het product, aanzienlijk te vereenvoudigen. Omdat op deze pagina de voertuigen in groepen worden getoond, wordt het heel eenvoudig om uit het zeer omvangrijke scala van Mercedes-Benz modellen, uw voertuig te selecteren. In de volgende stap kunt u uw Mercedes-Benz model nog nauwkeuriger vastleggen.
Mercedes-Benz trekhaak stijve

Bij een stijve Mercedes-Benz trekhaak is de kogelkop onbeweegbaar aan de dwarsverbinding vastgeschroefd of -gelast en is deze dus permanent klaar voor gebruik. Een stijve Mercedes-Benz trekhaak is interessant voor klanten die heel vaak gebruik maken van een aanhanger of andere hulpmiddelen voor transport met behulp van de trekvoorzieningen. Het voordeel, in het bijzonder voor beroepsmatige gebruikers van de trekhaak, is dat de kogelhals niet van het voertuig hoeft te worden genomen. Dat is een arbeidsstap minder en is ook geldbesparend omdat het systeem met de stijve trekhaak het goedkoopst is.
- voordelige trekhaak
- geschikt voor frequente- en continue gebruikers
- de kogelkop is niet afneembaar
Mercedes-Benz trekhaak afneembare

Bij een afneembare Mercedes-Benz trekhaak kan de kogelkop eraf worden genomen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen afneembare Mercedes-Benz trekhaken met een handmatig of hefboomsysteem en die met een automatisch systeem. De verschillen tussen de systemen betreffen in eerste instantie de bedieningsmogelijkheden, het gemak en de prijs. Bij een volledig automatisch Mercedes-Benz trekhaaksysteem valt de voorgespannen kogelkop automatisch en hoorbaar op zijn geborgde plaats. In tegenstelling daarmee worden handmatige en hefboomsystemen handmatig voorgespannen en geborgd.
- eenvoudig te bedienen
- de kogelkop is afneembaar
- evenwichtige prijs-prestatie-verhouding
- het meest verkochte trekhaaksysteem
Mercedes-Benz trekhaak zwenkbare

Bij een zwenkbare Mercedes-Benz trekhaak is de kogelkop permanent aan de dwarsverbinding bevestigd. De kogel hoeft noch gemonteerd, noch gedemonteerd te worden. De kogelkop wordt met behulp van een draaiwiel in de gebruiksstand of de ruststand gebracht. Wanneer de kentekenplaat of onderdelen van de verlichting achter de Mercedes-Benz trekhaak schuilgaan, moet de kogelkop in de ruststand worden gedraaid. De kogelhals en de contactdoos zijn in dat geval niet meer zichtbaar.
- onovertroffen gemak en uiterst eenvoudig te bedienen
- de kogelkop hoeft niet, als deze niet in gebruik is, in het voertuig te worden gelegd
- het allerduurste trekhaaksysteem